Världen

Läste precis Anaginas blogg, och då såg jag att hon hade skrivit det här "Som vi vet är läget i Afrika just nu helt katastrofalt. Folk sväljter ihjäl och därför ber jag er alla att SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA skänka lite pengar och sprida det här meddelandet och låten där nere som en massa musiker i Sverige gjort. Vi alla kan rädda liv. DU kan rädda 50 LIV. Det ligger i dina händer, antingen tar du upp telelfonen och räddar liv för en 50 lapp som du annars skulle ha ringt din polare för eller nått, eller så sitter du där och gör ingenting. Vad väljer du? 

Du kan rädda människors liv genom att SMS:a 50, 100 eller 200 till nummer 72 999 eller betala in pengar till plusgiro 90 1950-6 eller bankgiro 901-9506. 100 kr blir 50 vätskeersättningar och det räddar 50 liv.

JALLA GÖR NÅTT NU!"
Jag håller verkligen med henne! Hur många gånger i månaden äter du ute? 2 gånger ? 5 gånger ? 10 gånger ? 15 gånger ? Du kan istället för att äta 5 gånger ute äta 4 gånger, och med de pengarna ( 50-60 spänn ) hjälpa 50 liv i Afrika. Du kan faktiskt göra en förändring. Varför ska jag ljuga, jag har själv inte skänkt pengar till Afrika. Jag har hela tiden snackat om att göra det, men jag glömmer, men den här gången tänker jag fan i mig inte glömma !!! Och jag hoppas att ni inte heller gör det, du kan rädda 50 människor om inte fler !
De flesta runt om kring mig brukar säga "Men alla andra gör inte det, varför ska jag göra ?" (asså inte just när det gäller Afrika men allmänt). Och det gör mig galen, om  man liksom tänker så då är det klart att det inte blir nån förändring. Alla klagar,alla vill ändra på varandra, alla snackar om att gör något, men ingen gör något, ingen vill ändra på sig själv. Hur långt ska det här gå ? När vill man göra något och inte bara snacka om att göra det, eller bara snacka om hur världen ska vara.
"If you want to make the world a better place take a look at yourself and then make a change" - Michael Jackson
Jag håller verkligen med henne! Hur många gånger i månaden äter du ute? 2 gånger ? 5 gånger ? 10 gånger ? 15 gånger ? Du kan istället för att äta 5 gånger ute äta 4 gånger, och med de pengarna ( 50-60 spänn ) hjälpa 50 liv i Afrika. Du kan faktiskt göra en förändring. Varför ska jag ljuga, jag har själv inte skänkt pengar till Afrika. Jag har hela tiden snackat om att göra det, men jag glömmer, men den här gången tänker jag fan i mig inte glömma !!! Och jag hoppas att ni inte heller gör det, du kan rädda 50 människor om inte fler !
De flesta runt om kring mig brukar säga "Men alla andra gör inte det, varför ska jag göra ?" (asså inte just när det gäller Afrika men allmänt). Och det gör mig galen, om  man liksom tänker så då är det klart att det inte blir nån förändring. Alla klagar,alla vill ändra på varandra, alla snackar om att gör något, men ingen gör något, ingen vill ändra på sig själv. Hur långt ska det här gå ? När vill man göra något och inte bara snacka om att göra det, eller bara snacka om hur världen ska vara.
"If you want to make the world a better place take a look at yourself and then make a change" - Michael Jackson
Och Bloggen är hjärndöd, jag kan inte styckindela -.-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


En gratisdesign av:

jennyjanssons.com

Bilder i headern från weheartit.com


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!